Tuesday, May 26, 2009

Mogok pun kena tangkap??


Saya mendapat tahu bahawa 8 MP dan Adun telah ditahan oleh pihak polis pada pagi ini kerana menyertai program mogok yang berlangsung dihadapan bangunan DAP Perak.

Tujuan yang sebenarnya adalah untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap keadaan negeri Perak yang masih didalam kekalutan supaya DUN dapat dibubarkan.

Persoalan yang timbul ialah kenapa perlu ditangkap mereka-mereka ini? Adakah mogok ini menyusahkan Najib atau Zambry atau Zahid Hamidi atau pihak polis? Ini yang merunsingkan kepala para bloggers dan para pemerhati politik dan juga rakyat khususnya.

Keadaan ini telah menjadi indikator atau simbol terhadap kebodohan pihak tertentu dalam usaha untuk menggagalkan mogok ini. Dan sekali lagi pihak Polis telah di'hanjing'kan oleh Be End untuk menangkap mereka yang menyertai perhimpunan ini.

Nasihat untuk pihak polis, pergilah kalian menjaga bandaraya Ipoh tu. Macam-macam kes ada kat Ipoh tu. Bohsia, pelacuran, bapok, curi motorsikal dan lain-lain yang menggangu keselamatan awam dan sebagai kewajipan tu sepatutnya diserbu oleh pihak polis.

Bukan nak mengata, tindakan mereka sejak kebelakangan ini memang menampakkan lagi kebodohan mereka terhadap rakyat.

JANGAN JADI 'TAK CERDIK'!!

No comments:

Post a Comment