Saturday, June 13, 2009

Kemenangan Ahmadinejad : Kemenangan untuk Islam

oleh HusinLempoyang

TEHRAN- Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad telah memenangi pilihanraya umum negara itu apabila menewaskan calon popular Mirhossein Mousovi.

Ahmadinejad mendapat undi sebanyak 65% berbanding Mousovi yang membawa agenda utama iaitu menggalakkan perdamaian di antara Iran dan Amerika.

Ahamdinejad yang dilihat sebagai seorang pemimpin Islam yang lantang bersuara menentang sekeras-kerasnya sebarang usaha perdamaian dengan Washington masih mengekalkan pendirian untuk membangunkan tenaga uranium di negara teluk itu.

Sebelum ini juga Ahmadinejad dilihat sebagai seorang yang lantang mengecam pemimpin arab berikutan serangan di Semenanjung Gaza yang mengorbankan beribu warga penduduk Palestin. Hanya beliau seorang yang dilihat berani mempertahankan hak tanah suci umat Islam itu secara terang-terangan.

Hakikatnya beliau dapat diibaratkan sebagai 'Singa' bagi umat Islam pada era ini meskipun beliau berketurunan Syiah. Dunia melihat kemenangan Ahamdinejad sebagai kemenangan untuk seluruh umat Islam.

3 comments:

  1. Jangan kagum dan terpesona sangat dengan Ahmadenejad, Iran dan Syiah ni... Baca //:tenteradajal.blogspot.com fikir dan pertimbangkan. Siapa yang gantung Sadam Hussein pada Aidil Adha dulu ? Siapa bantu Amerika jajah Iraq dan Afganistan ? Apa yang kita baca dan ikuti melalui media arus perdana hanyalah sandiwara Syiah. Konon hendak melenyapkan Israel dari muka bumi dan sebagainya. Semuanya cuma hendak menjadi Wira Islam padahal Syiah bukannya ISLAM. Penubuhannya pun cuma hendak menghancurkan Islam dari dalam.

    ReplyDelete
  2. Jangan kagum sangat dengan Ahmadenejad dan Iran. Baca //:tenteradajal.blogsot.com. Fahami, Fikir buat kajian. Tepuk dada tanya Iman. Banyak sangat yang kita tak tahu dan tertipu dek sandiwara Iran dan Syiah. Ahmadejad tu kan ke Yahudi. Loji nuklear Iran sampai sekarang tidak pun diserang samada oleh Israel maupun amerika, kenapa? Banyak lagi pembohongan Iran dan Syiah ini. Semuanya sandiwara semata-mata hendak jadi wira Islam, hendak jadi ikon. Walhal syiah bukannya ISLAM.

    ReplyDelete
  3. tak ku sangka ko pun memblog juga...
    aku dah follow ko!!!

    ReplyDelete